Kedves Olvasóim!
Van, amikor azonnal kell (ene) korrepetálnom. Ennek sajnos a legfőbb akadálya, hogy nem mindig van időm (és kedvem) olvasni korrepetáló blogom hozzászólásait.
Ha minden összejön (kedv, idő és tudás) akkor igyekszem a tőlem telhető leggyorsabban ezen a korrepetáláson keresztül tanácsot adni.
Most is egy azonnali korrepetálásra kértek. ( Gyorsan… gyorsan)
Babits Mihály: Irodalmi nevelés
Egy tantárgy filozófiája tanulók számára
című tanulmányát kell értelmezni. Babits nézeteit újrafogalmazni.
Tulajdonképpen úgy gondolom, hogy arról kell számot adnod, hogy megértetted-e a költő gondolatait. Hogyan hangzana általad összefoglalva.Valószínűleg ez egy szövegértő feladat, kompetencia felméréshez gyakorlás.
A segítő tanár, a korrepetitor az alábbi ötletekkel igyekszik hozzájárulni egy lecke megírásához.
.
Kicsit átalakítva Széchenyi mondását, Tőletek függ minden (ez a lecke is), csak akarnotok kell megérteni. Biztatlak Benneteket tehát a szöveg értő olvasására
Icipici segítség Babits tanulmányával kapcsolatos feladathoz:
Mit tegyél? ( Vagy/vagy/és)
- Bekezdésenként fogalmazd meg azt a kérdést, amiről szól az a rész. Aztán leírod a saját szavaiddal megfogalmazva a kérdésekre a válaszokat.
- Olvasod a szöveget bekezdésenként és leírod (először piszkozatban), hogy mit értettél meg belőle. A kapott mondatokat szöveggé szerkeszted.
- Kiemeled az általad legfontosabb mondatokat Babits szövegéből, és azt írod át a magad nyelvén
- Elolvasás után elmondod, mit ért Babits egy tantárgy filozófiáján.
Talán valahogy így kezdeném: (a cím és néhány bekezdés alapján)
Babits tanulmányának célja, hogy az irodalom jelentőségét kiemelje: Az ember szellemi életének alapja az irodalom. Mindezt Fogarason tanított diákjainak magyarázza el.
Az irodalom nélkülözhetetlen fogalma a stilisztika és a retorika. Az antikvitás idején ezt egy néven, retorikának nevezték. Ma is összevonható fogalom, egy fogalom két oldala a gondolkodás és beszéd.
A középiskolában is erre kell tanítani a gyerekeket, nem tudományokra és nem művészetekre.
A továbbiakban azt fejti ki, hogy az irodalom és a nyelvtan is a beszédre, a gondolkodásra okít.
F o l y t a s d. …. ( Bár azt is jól teszed, ha nem másolod ki a fentieket, hanem ezt is átalakítod. Sokkal választékosabban is meg lehet ezt fogalmazni. )
Tehát olvasd, keresd a lényegét, értelmezd magadnak, gondolj ki kérdéseket, miről is szól egy-egy bekezdés, majd mondd el (írd le saját szavaiddal a választ, vagyis a bekezdések lényegét. ( Egyéb tantárgyak tanulásánál is jó segítség lehet ez a módszer.)
Mai korrepetálásomat Hérakleitosz gondolatával zárom: „Közös java mindenkinek a gondolkodás” . Ez a mostani házi feladatod is erre sarkall, nem bosszantani akart tanárod.
Utolsó kommentek