Mielőtt a válasz olvasható lenne, jöjjön előbb egy kis kitérő.
Ha a tanulási módszerekre ledott szavazatokat vizsgálom, azt látom, hogy 100 tanulóból minden negyedik az időt sokallja , amit a tanulással kell töltenie. Azon nem tud egy korrepetálás sem segíteni, hogy az iskolában ne legyen 6-7-8 óra naponta . Sajnos.
Ha a kudarcokkal küszködők számát összesítem, akkor 100 diákból 37-nek lenne szüksége arra, hogy eredményesebben tanuljon, azaz fel kellene vérteznie magát új módszerekkel.
A mostani jegyzetemnek akár két alcímet is adhatnék :
- Jutalom vagy büntetés a tanulás?
- Siker vagy kudarc az iskola?
Erre a két kérdésre próbálok úgy válaszolni, hogy közben korrepetáljam azokat ,akik az idővel szenvednek és azokat is , akik a módszerekkel. Szóval, jutalom-e, siker-e , büntetés-e , kudarc-e ? Attól függ.... honnan nézzük. Ha eredményt akarunk elérni, akkor feltétlenül sikernek, jutalomnak kell felfogni a sulit. Ha nem akarunk eredményt , akkor ....különtanár, korrepetálás, ücsörgés a tankönyvek felett. ( és mégis lehet, hogy mindez felesleges, mert a siker elmarad.)
Úgy gondolom , hogy mindenki ,aki elég motivált a tanulásban az egészen másként érez az iskola iránt , mint aki nem . Egészen másként állunk hozzá a feladatokhoz, ha van motivációnk.
De mi az a motiváció?
Vajon mit tennél, ha szerelembe esnél , és jönnének az SMS-ek,anyukádék ( akik elől titkolni akarod még ezt a kapcsolatot) pedig folton belelesnének , beleolvasnának?
Mit szólnál, ha kitalálnátok, hogy cirill betűkkel írnátok egymásnak az üzeneteket, de egyikőtök sem tud oroszul.
Mit gondolsz hány hétig tartana megtanulnod a cirill betűket? Lehet, hogy csak néhány óra kellene!? Szóval , valami ilyesmi a motiváció.
A következő korrepetáló blogban írok 11 tippet , ami segíthet gyorsabban , jobban tanulni.
Remélem , addig nem fog iskolai kudarc érni senkit.
Utolsó kommentek