Kedves Iskolások!
Jó lenne, ha korrepetálás címen én készíteném el a teljes műelemzéseket?
Naná!
Mégsem ezt találjátok itt?
Higgyétek el, én is tisztában vagyok azzal, hogy könnyebb „halat adni az éhezőnek”, mint megtanítani őt halászni.
De halkan kérdezem, bölcsebb dolog-e?
(Nekem is sokkal egyszerűbb lenne egy kész műelemzést közreadni, mint gondolkodásra serkentő bejegyzéseket írni)
Más azonban a célom: M ű e l e m z é s r e a k a r o k t a n í t a n i!
DE
Konkrét műre vonatkozó feljegyzéseim is lesznek, de nem írom meg senki helyett a teljes leckét. ( Bocsika, nem tehetem, nem visz rá a lelkem)
Kedves Szülők!
Ha egyetértenek velem abban, hogy gyermeküknek tanulás közben gondolkodni sem árt, akkor kérem , hívják fel a figyelmüket erre a blogra.
Kedves Olvasóim!
Hogy jobban el lehessen igazodni mindabban, amit hirtelen jött ötleteimtől vezérelve már leírtam, íme egy rövid összefoglaló.
1. Van néhány szórakoztató , nyelvi játék,feladat a helyesírás fejlesztéséhez, ellenőrzéséhez, a hibák javításához
2. A hozzászólásokban ( kommentekben) olvasható konkrét tanács, ha valaki elakadt a munkában, vagy nem is tudja ,hogyan fogjon hozzá .
Várok újabb kérdéseket,( akár beceneveddel is kérdezhetsz )
3.Összegyűjtöttem gondolatokat arról, hogy mi is jellemzi az anyanyelvünket , mennyiben különbözik a magyar nyelv a körülöttünk lévő országok nyelveitől.
4. Gyorsolvasás technikájának bemutatása öt lépésben
5. Szövegértés fejlesztése ( az országos szövegértési felmérés eredménye javítható a gyakorlatok által)
6. Olyan jegyzetek is olvashatók itt, amelyek azért születtek, hogy felhívják a figyelmet arra, nem mindegy hogyan tanulunk. Tanuljunk tanulni
7. Babits Mihály Örökkék ég a felhők mögött című írása szól az optimizmusról( Ez pedig ráfér mindannyiónkra)
8. Iránymutatás verselemzésekhez, lírai művek elemzésének lépései, verstani ismeretek
Az itt olvashatók alapján minden diák képes arra, hogy legalább egy A/4-es terjedelmű dolgozatot készítsen.
9. Találhatók itt tanácsok ahhoz, hogyan is fogalmazzunk, vagy legalábbis HOGYAN KEZDJÜK EL?
10. Irodalomelméleti alapfogalmak között barangoltam , de még nem értem az út végére.
11. Az olvasás szépsége, fontossága -
kampány a könyv mellett
Nos ??
Miről legyen még szó?
Miről legyen még szó?
Tudom, tudom, tudom. Teljesen kész , lemásolható , megoldott irodalmi feladatok, műelemzések, értelmezések. (!?)
Na, ne!
Én már csk örök tanár maradok, aki tanítani akar, tanítani arra, hogyan vegyük észre az életünkben a lényeget, és a szépet.
Álljon itt két bölcsesség:
"Követelek tőled, mert tisztellek. "
Közös java mindenkinek a gondolkodás
Utolsó kommentek